lördag 13 oktober 2007

Det finns en värld där alla inte måste tänka likadant

Jag frågade mig själv vart man finner friden när allt hopar sig och man inte riktigt ser klart för alla projektarbeten, sittningsplaneringar, hem som ser ut som offret efter en kärnvapensprängning och framför ögonen bara obesvarade frågor och tvivel. Jag fann friden i ett par fria timmar med lisa ekahl i öronen och tetris i datorn och djupandning. Såhär i efterhand ser jag bara en stor succé och otroligt mycket glädje, skratt och uppskattning. Gårdagskvällen med gänget, 6 personer i min lilla lägenhet, Trivial Pursuit, rödvin och segerposer, lång sovmorgon, pust och stön över all disk, omfamningar som jag aldrig vill ska ta slut. Det är med dessa bilder i backspegeln som jag finner frid och med tillförsikt ser framåt på en vecka hemma i småland, uppstigning 05.00 och häftapparatstillverkning 7-16. Det är en annorlunda värld mot den jag är van vid nu...

Inga kommentarer: