torsdag 10 januari 2008

antidote

den här veckan har jag 1) garanterat varit sveriges sketnaste handelsstudent, no doubts at all 2) fått förklarat för mig att jag förväntas fria iår (ordagrant; iår är det skottår, då får kvinnor fria) 3) svarat på föregående kommentar med; skiter jag fullständigt i, jag friar när jag vill
4) stängt in mig i min maskin (nej, det var inte avskildhet jag sökte, skulle bara testa om det gick) 5) gett blanka den i att plugga 6) läst omåttliga mängder Håkan Nesser 7) väntat på att det skulle bli fredag

vilket det är imorgon, och fast jag längtat och väntat så kändes det ändock lite i hjärtat när jag gick från jobbet. jag tycker om folket, för det mesta tycker jag också om arbetsuppgifterna men framförallt tycker jag om människan jag är när jag är där. någon som tror på sig själv, kan en hel del, frågar mycket, är rätt påstridig både när jag vet att jag har rätt och när jag är lite osäker, nån kan man ju alltid lura ;) den som känner många, pratar med alla och trivs alldeles utmärkt.


imorgon blir det avfärd rätt tidigt mot sveriges framsida, med storhandling, hylluppsättning och diverse småplock på schemat, och senare after work på pc med J och grabbarna. jag längtar efter mitt eget hem och en varm kram och någon att somna intill.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag ska flytta till smålandstenar i juni och undrade vad för typ av ställe det är? Har inte varit där än utan min familj har varit och jag bor uppe i luleå nu...verkar vara ett tråkigt ställe ( no offence mot dig om du bor där fortfarande).

xxx