onsdag 2 januari 2008

nytt år. nya tider

Jag ger inga nyårslöften, de gör mig liksom per definition till en karaktärslös människa, men ett par förhållningssätt inför 2008 har jag ändå kostat på mig.

De säger att det kommande året kommer att bli som den första dagen på året, isf blir det nog mest trötthet, sömnlöshet och lite bakisångest. Det låter ju inte helt lysande. 2008 får däremot gärna bli som årets andra dag, idag alltså, för idag har jag varit på topp! Har fått träffa massa snälla och trevliga människor på jobbet, varit extremt effektiv trots att jag hastigt och lustigt blev inslängd i min gamla position som styransvarig, och dessutom blivit lite smått irriterad på en krånglande maskin som jag därefter såg till att förbättra. Det känns skönt att vara lite behövd...

1 kommentar:

Pauline sa...

jag läste i nån annans blogg att man borde få räkna bort den första dagen på året eftersom 2008 är ett skottår. Det tycker jag vi kör på. Bakisångest verkar omotiverat för övrigt :)

puss!