söndag 17 juni 2007

Cykelfest i Öfrö

Festen hölls i metropolen Hid i den vätgötska obygden och var mycket trevlig, och blöt. Både på det ena och det andra viset.

Detta lärde jag mig igår:

1. Ordet "öffsadröp". Gissa vad det betyder den som kan ;-)
2.Vill man hemskt gärna bli riktigt bakfull och risig så är den en jättebra idé att börja dricka halv två på eftermiddagen och blanda vin, öl och cider hejvilt.
3. Fem kilometer på cykel är rätt så långt utan lyse på en liten skogväg klockan 2 på natten. Speciellt som det enda sällskapet med lyse var mer i diket än på vägen stundtals.



Kvällens mest oväntade svar kom efter det minst lika oväntade konstaterandet "hjulet snurrar men hamstern är dö", nämligen "men vi har el här på allévägen"


För övrigt kan jag meddela att bugg kan vara förädiskt. Min vänsterfot är sig inte riktigt lik...

1 kommentar:

Pauline sa...

vilken tur att jag kommer hem på onsdag och får höra detaljerna! :)