torsdag 28 juni 2007

Det här lärde jag mig igår

Empiriska studier har nu bevisat att om man häller ut en hel flaska duschcreme i en pappkasse full med andra kemikalieartiklar, sker följande scenario:

1. När man lyfter upp påsen från bagageutrymmet och lagom ska lyfta ner den på marken, går botten ur kassen.

2. Alla flaskor, burkar och pryttlar ramlar ut på parkeringen, indränkta i duschcreme, och bagageutrymme, parkering och dina byxor blir nersölade med vitt klet (som kan liknas vid nånting som jag tror ni kan räkna ut själva ;-) )

3. Du suckar tungt, försöker överblicka skadorna och går sedan in och beväpnar dig med x antal rullar hushållspapper.

4. När bilen är hjälpligt ren (läs; lite mindre fläckig men väldoftande) går du lös på parkeringen. Om scenariot sker i samband med regn, kan du nu njuta av mycket lödder. Om parkeringen dessutom skulle luta lite, lite grann åt fel håll, kommer du att kunna njuta av löddret en längre tid.

5. Du inser det hopplösa i situationen.



En annan, mycket välbehövlig kunskap som jag lyckades tillförskansa mig under gårdagen, var ordet kalasbulle. Är det inte helt underbart så säg :-) Tänk i så många olika sammanhang det kan användas!

1 kommentar:

Pauline sa...

Åh, hände det jag tror hände...??? Lödder är ju fint, annars....?