måndag 24 september 2007

Such great hights

eller; männen i mitt liv


Jag undrar om det är ett sammanträffande att två av de män jag lyckats träffa bor bara ett stenkast ifrån varandra, trots att ju Göteborg är relativt stort. Jag undrar också om det är ett sammanträffande att två andra män som betytt mycket i mitt liv råkar ha samma födelsedag, som dessutom nästan råkar sammanfalla med min egen.


Igår var det nästan sommarvärme i luften och när jag lämnat syster yster på centralen strövade jag och J bort mot haga. Drack kaffe respektive choklad och drömde om att ha en lägenhet utmed de små kullerstensgatorna. Kvällen tillbringades framför en film och med göteborgs största pizza. J hade intervju med nåt trafikkontor tidigt i morse men jag låg kvar och hörde honom greja i köket och fick en hejdåpuss innan han gick. Sov ett par timmar till och vandrade hemåt för att plugga. Och nu sitter jag här...

Inga kommentarer: